עֲגָלָה
cload
Liquid error (sections/header line 1197): Could not find asset snippets/alireviews_aggregateRating.liquid

צביעה בתנור - אבקה אלקטרוסטטית

27 פברואר, 2022


שיטה זו הפכה מאוד פופולרית מאז שנות ה60 של צפון אמריקה, והיא מהווה כ-15% משוק הגימור התעשייתי
ציפוי אלקטרוסטטי הוא בעצם תהליך ייצור המשתמש באבקת ציפוי יבשה או מרכיבים בעלי מטען מתכתי, לשם צביעה של חלקים וזאת באמצעות שימוש בחשמל סטטי. שיטה זו הפכה מאוד פופולרית מאז שנות ה60 של צפון אמריקה, והיא מהווה כ-15% משוק הגימור התעשייתי. מסגריית אגן ברזל גאה מאוד על שאימצה שיטה זו בפס הייצור שלה, כך שמוציאה מוצרים סופר איכותיים, עבורכם קהל הלקוחות שלנו.  
 
אחד היתרונות הגדולים בשיטה זו, מתייחס דווקא לחלקיקים שמתפזרים בחלל התנור עד לידי גיבוש על המוצר – החלקיקים יגיעו לאזורים שצביעה רטובה לעיתים תתקשה להגיע, ובכך מייצרים פיניש צביעה איכותי ומלא. זוהי שיטת צביעה ייחודית, המשתמשת בחומרים יבשים על החלק אותו נרצה לצבוע, והפיכת החומרים לעמידים יותר וחזקים יותר בשל תהליך הקלייה בתנור בחום של 200 מעלות צלזיוס. שיטה זו מגבשת ומאחדת את החומר, מציגה מוצר איכותי ועמיד לאורך זמן. הגימורים הללו משמשים את המוצר בפונקציונאליות שלו ובמראה הוויזואלי.
צביעה בתנור 1

 

צביעה חשמלית, אשר מתבצעת באמצעות תנור המיועד לכך, והתהליך הוא פשוט

זו צביעה חשמלית, אשר מתבצעת באמצעות תנור המיועד לכך, והתהליך הוא פשוט; האבקה הטעונה בחלקי מתכת מרוססת באמצעות אלקטרודה לכיוון המוצר אותו נרצה לצבוע, המוצר מחובר בהארקה שמושכת את האבקה אליו, עד שנוצר מטען החשמל. כך בשילוב מערכת היחסים שבין המטען החשמלי לבין האלקטרודה, נוצר שדה חשמלי. אותו שדה מושך את חלקיקי האבקה, ומשדך אותם למוצר אותו נרצה לעטוף. החלקיקים שעוטפים עתה את המוצר, נאפים בתנור עד שניתן לחזות בהתקשות והתייצבות.

 

״במילים פשוטות״, מסביר ניסים לוי – בעלי מסגריית אגן ברזל, ״האבקה עוברת שינוי כימי בחומריה עקב המפגש עם החום הגבוה, ומאבקה הופכת נוזלית כך שהציפוי של החומר בהתזה מהיר יותר ומגיע לחלקים שלעיתים קשה להגיע אליהם כאשר בוחרים בשיטה של צביעה רטובה, המוכרת.״

 

הצביעה האלקטרוסטטית מגנה על החומר מפני תהליכים קורוזיים, כגון חדירת מים או כימיקלים

לאחר שתהליך המיצוק הושלם והאבקה התקשתה על גבי המוצר, אין מניעה להוסיף שכבות נוספות וזה אף אפשרי. המשמעות של הוספת שכבות נוספות תשפיע על אורך חייו של המוצר ותשמור עליו לאורך זמן, ואף תגן על פנימיותו. למשל, אם נבחר לצפות מתכת כלשהיא, ציפוי האבקה – הצביעה האלקטרוסטטית – תהיה המתאימה ביותר כיוון שהיא מגנה על החומר מפני תהליכים קורוזיים, כגון חדירת מים או כימיקלים.

 

איפה ניתן לראות שימוש בשיטת הצביעה האלקטרוסטטית?

איפה ניתן לראות שימוש בשיטת הצביעה האלקטרוסטטית? הן בחללים הפנימיים והן בחללים החיצוניים. התאמת השיטה עוברת בפרטי נוי ושילובי ריהוט בבית וכלה בספסלים בחוץ, רכבים דו גלגלי וארבע גלגלי, תמרורים, פרגולות ועוד. הסיבה לפרישה הנרחבת והמגוונת בשימושים השונים טמונה בסיבה כי גימורי השיטה הזו הינם גמישים מאוד וכך ישנם מספר רב של משטחים שניתן לעבוד איתם, כמו פלדה, פלסטיק ואף בטון ומתכות.

 

אנחנו באגן ברזל צובעים את כל המוצרים שלנו בשיטה הזו, כך שאתם נהנים ממוצרים בגימורים מדויקים, עמידים וחזקים לאורך זמן. אתם שואלים את עצמכם, מה בכל זאת המוצרים שאגן ברזל מציעה? 

 

אינספור מוצרים היום נמנים בין אלו המצופים באבקה זו או עוברים את תהליך הצביעה היבשה

אינספור מוצרים היום נמנים בין אלו המצופים באבקה זו או עוברים את תהליך הצביעה היבשה, כפי שהוסבר למעלה. מסגריית אגן ברזל גאה לתת את השירות הזה עבור אינספור מוצרים העומדים לרשותכם באתר, ואף מעודדת את הטכניקה הזאת אל מול המוצר הנחשק עבורכם. הציפוי הזה מהווה סוג של שריון קשיח עבור מוצרים מהמאסיביים ביותר, וכך גם עבור מוצרי הבית השונים. ייתכן שאפילו לא הייתם מודעים להיותם של המוצרים מצופים באותה אבקה איכותית.

ניסים לוי, בעלי מסגריית אגן ברזל מוסיף ואומר: ״שילוב מוצרים הצבועים בטכניקה של צביעה אלקטרוסטטית נותן את מענה העמידות לטווח רחוק, כלומר המוצר הצבוע יפגין עמידות גבוהה יותר בפני נזקים כגון פגיעה ישירה, כימיקליים, לחות, נזקי מזג אוויר כאלו ואחרים״. כך למעשה, גימורי הצביעה האלקטרוסטטית משפיעים באופן ישיר על מראה אחיד ואיכותי, גם לנוכח שריטות שנוצרו מחיכוך עם המוצר, דהייה וקורוזיה, מניפולציה שנעשתה על גבי המוצר על מנת להתאימו לסביבה. אנחנו במסגריית אגן ברזל יודעים לעבוד בטכניקת הצביעה בצורה המקצועית ביותר, ומתוך שיקולי הטמעת המוצר בביתכם ועל פי צרכיכם, כך שהמוצר יחזיק לאורך זמן וישמור על חזות נקייה ומפולשת.

 

ישנן כמה סוגי אבקות, כך שכל סוג מייצר מערכת יחסים אחרת בעת הציפוי

יותר ויותר חברות משלבות את טכניקת צביעת המוצר הזו באמצעות הצביעה האלקטרוסטטית וגם אצלנו במסגריית אגן ברזל אנו גאים להציג שלל מוצרים המטופלים בשיטה זו. ישנן כמה סוגי אבקות, כך שכל סוג מייצר מערכת יחסים אחרת בעת הציפוי: אבקה על בסיס פוליאסטר, אבקה על בסיס אפוקסי, אבקת אקרילית בה אנו משתמשים באגן ברזל. האבקה הנפוצה יותר לשימוש מכילות בין חומריה גם עמידות לקרני הUV וכך תשמור על איכותה גם בתנאי חשיפה גבוהה לשמש.

צביעה בתנור 2

 

בחירת ציפוי האבקה, כלומר סוג האבקה איתה תיגשו לתהליך הצביעה, תביא עימה יתרונות שונים בייצור המתכת. על עמידות ונראות כבר הרחבנו מעט לעיל, אך יש עוד כמה יתרונות מובהקים הראוי לציין אותם:

  1. אחריות סביבתית – הצביעה באבקה מאפשרת שימוש חוזר, במילים אחרות מדובר במחזור חוזר ונשנה של החומר. זוכרים שדיברנו על ריסוס ישיר לפני שלב הכנסת המוצר לתנור שלנו ? הריסוס הישיר הרבה יותר ממוקד ובכך גורם לפחות בזבוז של חומר, מה שניתן לסתור בשיטת צביעה רגילה, מה שנקרא – הצביעה הרטובה עם צבע רגיל. זה כמו לשטוף כלים ידנית או כבר להשתמש במדיח 

  2. חומרים הפוגעים בסביבה – העבודה עם ציפוי אבקה, תשחרר הרבה פחות חומרים אורגניים המתפזרים באוויר ופוגעים בסביבה.

  3. יותר ידידותי למשתמש – הנזק הבריאותי בזמן העבודה מתמעט, לעומת עבודה עם חומרים אחרים רעילים ומזיקים.

  4. שיטת ייצור חסכונית יותר, מבחינת שימוש בחומר – ירידה משמעותית באחוזי בזבוז החומר. שימוש ממוקד יותר באבקה, תוליד פחות בזבוז ויהיה יותר תכליתי.

  5. נראות – מראה מפולש ומוגמר יותר למראית עין, תוך טיפוח עמידות ללחות ונוזלים, כך שגם הניקוי הופך פשוט יותר ויעיל הרבה יותר.

 

״ישנם יתרונות ברורים לשימוש באבקה על פני צביעה רטובה״, מפי ניסים לוי, בעלים מסגריית אגן ברזל

יעיד ניסים לוי מאגן ברזל, ״ישנם יתרונות ברורים לשימוש באבקה על פני צביעה רטובה. האחד, העובדה כי אנו מבטלים את מגע ידי האדם בעת הטיפול במוצר ובכך נמנעים מבעיות של פינישים וגימורים בעת צביעת המוצר. אם תחשבו על זה, התזה ופיזור האבקה באמצעות מכונה, תספק מוצר בעל גימורים מושלמים וללא צורך בזמן המתנה ארוך של ייבוש וגיבוש הצבע על גבי המוצר הצבוע.

״אנחנו באגן ברזל מחזיקים בכל צבע וגוון שתרצו לצביעה, ומאתגרים גם את אלו אשר עיצוב הוא משלח ידם כדוגמת מעצבי פנים ואדריכלים, להתנסות בשיטה זו שכבר מבססת את עצמה יותר ויותר בעולמות של עיצוב ופונקציונאליות של חללים. וכך, אם ביתרונות עסקינן, לזכותה של האבקה עומד יתרון העלות; ישנה כדאיות משתלמת לעבודה עם צביעה אלקטרוסטטית באבקה יבשה, וניתן לראות זאת גם בעבודה מול עצמים גדולים וחללי עיצוב נרחבים בשל ידידותה לסביבה. שזהו אגב, יתרון שלישי ועצום.״

את כל המוצרים שלנו אנחנו צובעים בשיטה זו

אז מה בעצם המוצרים העומדים לרשותכם באתר הנמנים תחת שיטת צביעה זו? ובכן, למעשה הכל. את כל המוצרים שלנו אנחנו צובעים בשיטה זו, ובכך נותנים מענה לעמידות החומר אל מול חדירת מים, קורוזיה, נזקי מזג אוויר ושחיקה.

צביעה בתנור 3

 
״יתרה מכך״, מחדד ניסים לוי ״אנחנו גאים גם לצבוע צביעה אלקטרוסטטית שלל חומרי בסיס כגון ברזל, פליז ואלומיניום מהם אנו מייצרים את כל המוצרים שלנו: 

  1. מראות

  2. מדפים לפי מידה

  3. שולחנות לפי מידה

  4. ארונות וספריות

  5. אביזרים לבית

 

כל המוצרים שלנו הם מוצרים שעומדים בתקן המחמיר שלנו כאנשי מקצוע שעובדים המון שנים עם שוק יצרני מתעדכן

כל המוצרים, כגון מדפי ברזל מעוצבים, מדפי אלומיניום מעוצבים, שולחן ברזל לפי מידה, שולחן צד לספה, ארוניות לפי מידה ובעיצוב לסלון ושלל מוצרים איכותיים אחרים – אנחנו צובעים בשיטה זו ומאפשרים בחירת כל צבע מתוך פלטת RAL.

אז בואו נדבר רגע על מוצרים שאנחנו צפויים לשלב בחללים מעט יותר דחוסים או שעשויים להינזק עקב תכתיבי מזג אוויר או לחות ורטיבות. למשל: חדר האמבטיה. מיותר לציין כי מערכת היחסים התמידית בין אדי המים בעת המקלחת לבין הקורוזיה שעשויה להיווצר על גבי מדפים המותקנים בחדר זה, תיצור נראות לא יפה שלא תחזיק זמן רב.

ולכן, כל המוצרים שלנו באגן ברזל, הם מוצרים שעומדים בתקן המחמיר שלנו כאנשי מקצוע שעובדים המון שנים עם שוק יצרני מתעדכן. תוכלו למצוא את כל המוצרים שלנו נצבעים בשיטה זו, ובאיזה צבע שתרצו. 

אנו מודעים לגמרי למגבלות של תקופת הקורונה ועשינו מאמצים רבים על מנת להנגיש עבורכם הלקוחות שלנו את מוצרינו בצורה מקוונת, נוחה ושירותית. לאחר שהשלמתם את ההזמנה, אנו נדאג לשלוח את מה שבחרתם אליכם במהרה. כך למשל, מוצר שהוזמן היום – יגיע אליכם תוך שבוע בלבד. השירות שלנו כולל משלוחים חינם לכל הארץ.

הגעתם עד כה, וקראתם את כל המאמר? החלטנו לשדרג את המחיר שלנו בעוד 5% הנחה ולהעניק לכם קוד קופון: DANI_BLOG-FIVE.

תתחדשו ותרכשו! 

 

 

 

מאמר זה נכתב והובא לאור על ידי דניאל גמליאל


פוסט ישן יותר פוסט חדש יותר